Jak uchronić się przed kradzieżą środków z naszego konta? Informacje na ten temat znaleźć nietrudno. Same banki zasługują tutaj na pochwałę, ponieważ robią coraz więcej w zakresie ochrony konsumentów. Najważniejsza jest edukacja i to zadanie edukacyjne banki spełniają.
Na stronie Banku Pekao S.A. pojawił się następujący komunikat, którzy pewnie większość użytkowników pominęła. Warto jednak zapoznać się z jego treścią:
• Bank nigdy nie prosi o podanie pełnego hasła do serwisów bankowości elektronicznej.
• Chroń PIN do swojej karty i hasło, PIN lub wzorzec biometryczny służące do logowania do bankowości elektronicznej przed dostępem do nich przez inne osoby.
• Sprawdzaj czy wiadomość SMS z kodem autoryzacyjnym jest zgodna z wykonywaną przez Ciebie operacją.
• Nie przekazuj nikomu kodu do aktywacji aplikacji PeoPay. Nie wprowadzaj go nigdzie poza zainstalowaną przez Ciebie aplikacją PeoPay na Twoim telefonie.
• Nie instaluj na prośbę osoby trzeciej aplikacji (np. AnyDesk,TeamViewer czy Quick Support), która umożliwia przestępcom przejęcie kontroli nad Twoim urządzeniem a nawet kontem bankowym. Bank nigdy nie prosi o uruchomienie tego typu aplikacji.
• Nie instaluj dodatkowego oprogramowania, które jest rzekomo wymagane z uwagi na tzw. bezpieczeństwo płatności lub które umożliwi udzielenie Ci zdalnego wsparcia.
• Nie ufaj nadawcy wiadomości e-mail. Oszuści mają możliwość spreparowania wiadomości tak, by sprawiała wrażenie, że wysłała ją osoba, lub instytucja, której ufasz. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do wiadomości e-mail zawierających informacje dotyczące żądań opłat, fałszywych faktur czy też ostrzeżenia o infekcji telefonu komórkowego lub blokadzie dostępu do usługi Pekao24.
• W przypadku kontaktu telefonicznego osoby podającej się za pracownika działu bezpieczeństwa banku, rozłącz się i zadzwoń na oficjalną infolinię banku w celu zgłoszenia takiej sytuacji.
• Nie używaj do logowania adresu lub linku otrzymanego w wiadomości SMS, e-mail lub w serwisie społecznościowym.
• Nie instaluj na komputerze i na urządzeniu mobilnym oprogramowania ze źródeł, do których nie masz zaufania. Niektóre aplikacje mogą umożliwić osobom niepowołanym śledzenie danych wpisywanych w przeglądarce, rejestrować działania podejmowane w Internecie czy automatycznie przekierowywać wiadomości SMS z kodem do autoryzacji.
• Przed zalogowaniem sprawdzaj czy adres strony jest poprawny. Sprawdź również aktualność i wystawcę certyfikatu.
• Nie podawaj osobom trzecim danych swojej karty oraz kodu CVV2/ CVC2 - bank nigdy o to nie prosi.
• Nigdy nie udostępniaj kodu BLIK osobom trzecim przez wiadomości czy komunikatory. Oszuści mogą podszywać się pod znane Ci osoby by nakłonić Cię do wykonania takiej operacji.
• Informuj niezwłocznie bank o wszelkich podejrzanych sytuacjach!
W przypadku pytań lub wątpliwości skontaktuj się konsultantami dostępnymi codziennie przez całą dobę pod numerem +48 22 59 12 232 (opłaty wg cennika operatora).
Możesz nas wspomóc wpłacając darowiznę bezpośrednio na nasze konto. Odbiorca: Monetarna, tytuł: darowizna, nr. konta: PL 72 1240 2728 1111 0011 1116 6315,
lub wpłacając przez PayPal: